Καλλιεργώντας την Αυτό-εξάρτηση στη μάθηση

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like:

της Στέλλας Κοπακάκη

Υπάρχει διαδρομή αυτό-εξάρτησης στη μάθηση για όλους; Είναι προσωπική και μοναδική ή είναι ίδια για όλους; Μαθαίνεται η αυτό-εξάρτηση;

Τι σημαίνει αυτό-εξάρτηση στη μάθηση;

Αυτό-εξάρτηση σημαίνει να πάψω να «κρέμομαι» από τους άλλους. Άλλο χρειάζομαι βοήθεια και άλλο «κρεμιέμαι» από τον άλλο. Άλλο συνεργάζομαι και άλλο «φορτώνομαι» στον άλλο. Στην διαδρομή της αυτό-εξάρτησης, αναλαμβάνοντας την ευθύνη του όποιου έργου θέτω τον εαυτό μου στο επίκεντρο αυτής της ανάληψης χωρίς να κατηγορώ τους άλλους ή τις συνθήκες για το αποτέλεσμα. Αναλαμβάνω δηλαδή το ρίσκο του αποτελέσματος και το εκλαμβάνω ως μάθημα για την συνέχεια. Γίνεται;

Η απάντηση είναι: Ναι!

Η συγκεκριμένη coaching διαδικασία «Καλλιέργειας της αυτό-εξάρτησης στην μάθηση» εργάζεται στο «Πώς;» δίνοντας μια άλλη διάσταση στην έννοια της ανάληψης της ευθύνης στη διαδικασία της μάθησης, καθώς μαθαίνω «Πώς να μαθαίνω» αυτό-εξαρτώμενος/η ανακαλύπτοντας την χαρά της μάθησης, την ικανοποίηση της συνειδητοποίησης και της εμπιστοσύνης στον εαυτό.

Αναφέρονται ενδεικτικά τα εξής βήματα επικέντρωσης: α. Παίρνω την απόφαση, β. Αποκτώ τα εφόδια, γ. Ανακαλύπτω τους όρους και τις συνθήκες, δ. Δοκιμάζω, ε. Βελτιώνω τα εφόδια καθοδόν, στ. Επιβεβαιώνω την απόφαση, ζ. Προχωρώ, η. Αναγνωρίζω τις δυσκολίες, θ. Επαναπροσδιορίζω, ι. Ζητώ κατάλληλη βοήθεια, όπου χρειάζομαι, κ. Εμπιστεύομαι, λ. Τολμώ, μ. Μαθαίνω από το λάθος, ν. Υλοποιώ.

Και οι εξής πυλώνες τοποθέτησης σκέψης: είμαι αυτός/ή που είμαι ως εκπαιδευόμενος/η, αισθάνομαι αυτό που αισθάνομαι, δοκιμάζω αναλαμβάνοντας την ευθύνη της διόρθωσης αν κάνω λάθος, ψάχνω αυτό που νομίζω ότι χρειάζομαι και παίρνω βοήθεια όπου θέλω.

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

Σε κάθε άνθρωπο σε διαδικασία μάθησης και εκπαίδευσης, μαθητή, σπουδαστή, φοιτητή, εκπαιδευόμενο, εργαζόμενο, επιχειρηματία, που επιθυμεί να «μεγαλώσει» αποκομίζοντας την χαρά της ανακάλυψης, της αυτό-ανακάλυψης στη μάθηση και την ικανοποίηση της συνειδητοποίησης.

Σε κάθε γονιό που επιθυμεί να ενισχύσει την διαδικασία αυτό-εξάρτησης του παιδιού του στη μάθηση με σκοπό την χαρά της μάθησης και της ανάληψης της ευθύνης.

ΤΑ ΟΦΕΛΗ

Βαθύτερη κατανόηση των τρόπων και των τεχνικών ανάληψης ευθύνης, ολοκλήρωσης έργου, υλοποίησης.

Δημιουργία ενός προσωπικού οδικού χάρτη προς άμεση πρακτική εφαρμογή σε θέματα μάθησης, εκπαίδευσης, εργασίας.

Ένα προσωπικό εγχειρίδιο μάθησης για άμεση χρήση και μελλοντική αναφορά συμβατό με κάθε μάθηση.

Σύντομο Βιογραφικό Στέλλας Κοπακάκη

Γεννήθηκε στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο του 1972, όπου μεγάλωσε, σπούδασε, εργάζεται και κατοικεί. Είναι Καθηγήτρια (Αγγλικών και Γαλλικών) πολυετούς εμπειρίας, πτυχιούχος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Εκπαιδευτική Πολιτική και τη  Διοίκηση της Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ, ΦΠΨ, Τομέας Παιδαγωγικής, Life Coach & Certified Coach (ΕΚΠΑ), AC Associate Member (London) & Senior Professional Member του Ελληνικού Ινστιτούτου για το Coaching (HIC).

Διευθύνει και συντονίζει το VSK & e-VSK Κέντρο Ξένων Γλωσσών ιδιοκτησίας της στην Αθήνα από το 2006. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός τα τελευταία 28 χρόνια διδάσκοντας Αγγλικά και Γαλλικά σε όλες τις ηλικίες εκπαιδευόμενων ομαδικά ή ατομικά, από κοντά ή ζωντανά εξ αποστάσεως (web live) και προσφέρει τις υπηρεσίες της ως Mindset Coach από το 2019. Τον Ιούλιο του 2021 της απονεμήθηκε το Βραβείο Εξαιρετικής Διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών από την ELT Awards 2021. Είναι ιδρύτρια και ιδιοκτήτρια της The Coaching Land Stella Kopakaki εργαζόμενη σε θέματα προσωπικής ανάπτυξης coaching προσέγγισης.

LinkedIn, Facebook, Instagram: Stella Kopakaki

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like:

Σχετικές δημοσιεύσεις