Κατάστημα Ψιλικών ΕΒΓΑ: Ερώτηση της μείζονος αντιπολίτευσης για ένα θέμα που «καίει» τους Φιλοθεάτες

Ρεπορτάζ: Νίκος Γκαρόζης
Το «ακανθώδες» ζήτημα της δημοπράτησης της Άνω Αγοράς Φιλοθέης –η οποία παραμένει κλειστή από τον Ιούλιο του 2023, στερώντας από τους κατοίκους βασικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης καθημερινών αναγκών– καθώς και το θέμα της είσπραξης των οφειλόμενων ενοικίων από τον απερχόμενο μισθωτή, απασχόλησαν –μεταξύ άλλων– την πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στο πλαίσιο απολογισμού έργου για το δίμηνο Μαρτίου – Απριλίου του τρέχοντος έτους.
Η σχετική ερώτηση τέθηκε από τη σύμβουλο της μείζονος αντιπολίτευσης, κυρία Ελένη Ζέππου-Χαρλαύτη, η οποία επισήμανε το απαράδεκτο γεγονός ότι ο χώρος παραμένει ανενεργός, ενώ ζήτησε απαντήσεις και για τον χρόνο επαναλειτουργίας της Άνω Αγοράς.
Ο μισθωτής του χώρου, ο οποίος είχε αναλάβει τη διαχείριση από την 1η Ιουλίου 2018, με συμβόλαιο που λήγει στις 30 Ιουνίου 2027, έκλεισε τη λειτουργία της αγοράς τον Ιούλιο του 2023, επικαλούμενος ως αιτία την «απομακρυσμένη τοποθεσία» της εγκατάστασης. Έκτοτε, οι κάτοικοι της Άνω Φιλοθέης βρίσκονται, χωρίς καμία ουσιαστική εξήγηση, χωρίς πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες.
Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή, με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, είχε αναθέσει στον κ. Μπαρμπαρίγο να προχωρήσει σε διαδικασία απομάκρυνσης του μισθωτή λόγω μη τήρησης των όρων του συμβολαίου. Ο σημαντικότερος από αυτούς είναι η υποχρέωση λειτουργίας της αγοράς, με στόχο την εξυπηρέτηση των δημοτών – βασική και δεσμευτική πρόβλεψη της σύμβασης.
Στη σημερινή φάση, σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχε στο Σώμα ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, κ. Γιώργος Μπρέλλας, «ο μισθωτής υποχρεούται να καταβάλλει τα συμφωνημένα μισθώματα. Σταμάτησε να πληρώνει από τον Ιανουάριο του 2023, ενώ τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς αιτήθηκε διακοπή πληρωμής λόγω του “απόμακρου της περιοχής”. Από τον Ιανουάριο του ’23 έως τον Οκτώβριο του 2024, δεν είχε καταβάλει ούτε ένα ευρώ. Μετά την αίτηση αναγκαστικών μέτρων είσπραξης που υποβάλαμε, και με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, επιτύχαμε την πλήρη εξόφληση των οφειλομένων, καθώς και τη συνεπή καταβολή του μισθώματος έως την ανάληψη του χώρου από τον νέο μισθωτή, ο οποίος θα προκύψει από δημοπρασία που θα διεξαχθεί σύντομα».
Για το ίδιο θέμα τοποθετήθηκε και η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, κυρία Κατερίνα Αλεξοπούλου, υπογραμμίζοντας: «Προχωρήσαμε στην πιο συμφέρουσα λύση για το πρόβλημα που προέκυψε: τη συναινετική επίλυση, με συμβολαιογραφικό έγγραφο. Ορίστηκε ρητά ότι ο μισθωτής θα καταβάλλει τα συμφωνηθέντα ενοίκια όχι μόνο μέχρι τη δημοπράτηση του χώρου, αλλά έως την επαναλειτουργία της Άνω Αγοράς από τον νέο ανάδοχο».
Από την πλευρά της μείζονος αντιπολίτευσης, ο επικεφαλής της, κ. Δημήτρης Γαλάνης, στάθηκε επικριτικά απέναντι στη στάση της Δημοτικής Αρχής:
«Κακώς δεν προχωρήσατε σε καταγγελία της σύμβασης λόγω παραβίασης των όρων – τόσο για τη διακοπή λειτουργίας όσο και για τη μη καταβολή ενοικίων. Μπράβο που εισπράξατε τα χρήματα, αλλά ο μισθωτής θα έπρεπε ήδη να έχει απομακρυνθεί. Αν είχε γίνει η δημοπράτηση εγκαίρως, η Άνω Αγορά θα λειτουργούσε ξανά και οι δημότες δεν θα είχαν μείνει χωρίς εξυπηρέτηση εδώ και τόσο καιρό».
Η συζήτηση ολοκληρώθηκε με την παρέμβαση του δημάρχου Φιλοθέης-Ψυχικού, κ. Χαράλαμπου Μπονάτσου, ο οποίος δήλωσε:
«Για μεγάλο διάστημα ο μισθωτής δεν κατέβαλε μισθώματα και δεν υπήρξε καμία ουσιαστική ενέργεια για την επίλυση του θέματος, πέρα από την ανάθεση στον κ. Μπαρμπαρίγο. Εμείς διασφαλίσαμε τα οικονομικά συμφέροντα του Δήμου, πετυχαίνοντας τόσο την εξόφληση των οφειλομένων όσο και την απρόσκοπτη είσπραξη του ενοικίου κάθε μήνα, έως την πλήρη επαναλειτουργία της αγοράς. Ούτε ένα ευρώ δεν θα χαθεί».
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το top-nea.gr με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
