Τα Τοπικά Νέα στο στόχαστρο
Αποφεύγουμε συνήθως να ασχολούμαστε με τα διάφορα που ακούγονται ή γράφονται κατά καιρούς εναντίον της Εφημερίδας μας. Τα 25 χρόνια ζωής και συνεχούς παρουσίας μας στην τοπική κοινωνία και τα αυτοδιοικητικά δρώμενα αποτελούν άλλωστε την καλύτερη απάντηση. Επειδή όμως πλέον έχει ξεπεραστεί κάθε προηγούμενο στην λάσπη που κάποιοι επιχειρούν να μας ρίξουν, θεωρούμε ότι έχει έρθει η ώρα να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα:
«Γλείφτες της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής». Μας κατηγορούν ότι «γλείφουμε» την εκάστοτε Διοίκηση και αλλάζουμε στρατόπεδο όταν αντιλαμβανόμαστε το προς τα πού γέρνει η πλάστιγγα πριν από τις εκλογές. Να σας πούμε λοιπόν ότι πράγματι, είμαστε κατ’ αρχάς στο πλευρό κάθε νέας Διοίκησης, την στηρίζουμε καλόπιστα, καλοπροαίρετα και με γνώμονα το καλό του τόπου μας. Χειροκροτούμε κάθε σύμβαση που υπογράφεται για αναγκαία έργα, κάθε χρηματοδότηση που εξασφαλίζεται, κάθε μελέτη που υποβάλλεται. Όταν έρχεται η ώρα του απολογισμού όμως και διαπιστώνουμε τις κακοτεχνίες, τα πεταμένα λεφτά, τις ανακολουθίες, όταν θεωρούμε ότι κάποιοι έχουν κοροϊδέψει τους ψηφοφόρους -κι εμάς μαζί τους- δεν διστάζουμε να δείξουμε τα κακώς κείμενα και να τα καταγγείλουμε, χωρίς ποτέ να υπολογίσουμε και τις συνέπειες. Τι είναι λοιπόν αυτό που ορισμένοι μας καταλογίζουν; Το ότι δεν προδικάζουμε την αποτυχία των Διοικήσεων; Το ότι δεν τους θεωρούμε εκ προοιμίου ανίκανους; Το ότι δεν τους πολεμάμε με ύβρεις; Το ότι περιμένουμε μέχρι να έχουμε στην διάθεσή μας όλα τα απαραίτητα στοιχεία και τεκμήρια πριν προχωρήσουμε στην οποιαδήποτε καταγγελία; Το ότι διασταυρώνουμε δυο και τρεις φορές οτιδήποτε μας καταγγέλλεται ή οτιδήποτε μυριζόμαστε ότι δεν πάει καλά; Στα Τοπικά Νέα σεβόμαστε την δουλειά μας και δεν έχουμε εμπάθειες. Δείχνουμε καλή διάθεση. Δίνουμε περιθώρια χρόνου. Ελπίζουμε πάντα για το καλύτερο. Και η διάψευση των προσδοκιών μας από τους Διοικούντες, από ανθρώπους που πιστέψαμε και στηρίξαμε, μόνον λύπη μας προκαλεί.
Όσο για τον ισχυρισμό ότι πηγαίνουμε «όπου φυσάει ο άνεμος», θα θυμίσουμε ότι στα Τοπικά Νέα δεν διστάσαμε να μιλήσουμε ψύχραιμα και κυρίως με στοιχεία και τεκμήρια (και όχι βρίζοντας και αφρίζοντας) για τις όποιες παραλείψεις π.χ. της προσφάτως απελθούσας Διοίκησης, όταν ακόμα με βάση τις δημοσκοπήσεις όχι «άνεμος» δεν φυσούσε, αλλά επικρατούσε η πλήρης άπνοια. Ή μήπως έχουν κάποιοι ξεχάσει ότι ακόμα και στην πρώτη Κυριακή των εκλογών, το Προάστιο Πρότυπο προηγείτο με 8%; Ποιος λοιπόν ήταν ο άνεμος που μας πήγε όπου φυσούσε, όπως κάποιοι ισχυρίζονται;
«Τα Τοπικά Νέα είναι αναξιόπιστα». Το συγκεκριμένο σχόλιο γράφτηκε από πρώην Αντιδήμαρχο με αφορμή άρθρο μας για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το Αθλητικό Κέντρο, που δεν διστάζει να προβάλει ως τεκμήριο αναξιοπιστίας το ότι η Εφημερίδα μας είχε επικροτήσει την αρχική μελέτη του αρμοδίου Αντιδημάρχου για το έργο αυτό. Ποιος είναι αλήθεια ο αναξιόπιστος; Τα Τοπικά Νέα που αξιολόγησαν θετικά την αρχική μελέτη; Πού να ξέραμε, πώς να προβλέψουμε ότι δεν θα υλοποιούνταν αυτά που προέβλεπε η μελέτη και ότι θα άλλαζε και το κοστολόγιο;; Και αντί να ζητάνε και συγγνώμη, έχουν και το θράσος και μιλάνε κι από πάνω;
«Ο τοπικός τύπος παραποιεί την αλήθεια». Αυτό το ακούσαμε δύο φορές και μάλιστα από Δημοτικούς Συμβούλους. Δεν απευθύνθηκαν σε εμάς προσωπικά, αλλοίμονο, μίλησαν γενικώς και αορίστως για τον «τοπικό τύπο». Επειδή όμως από τον «τοπικό τύπο» που παρίσταται στα συμβούλια μόνον τα Τοπικά Νέα ασχολούνται ακόμα με τα συγκεκριμένα άτομα, καταλάβαμε. Δεν μας είπαν όμως ποτέ τι από όσα γράφει «ο τοπικός τύπος» συνιστά παραποίηση. Ποιο ήταν το ψέμα. Διότι εμείς γράφουμε και σχολιάζουμε αυτά που οι ίδιοι/ες έχουν πει. Είμαστε εκεί, στην αίθουσα και σημειώνουμε αυτά που ακούμε. Και όταν γράφουμε, ανατρέχουμε στις σημειώσεις μας και εφ’ όσον χρειαστεί, ζητάμε και τα πρακτικά των συνεδριάσεων. Και φυσικά όταν οι κάποιοι/ες υποτιμούν την λογική και τη νοημοσύνη του κόσμου και προσπαθούν να βγάλουν το άσπρο μαύρο, ναι, τους/τις ξεμπροστιάζουμε. Ας προσέχουν τι λένε λοιπόν.
«Η διαφήμιση είναι διαπλοκή». Διαβάζουμε κατά καιρούς ότι επειδή παίρνουμε διαφημίσεις από τον Δήμο, είμαστε «πιόνια», «ορντινάντσες», «φερέφωνα» και γενικώς υποχείρια του εκάστοτε Δημάρχου. Πάμε πάλι να πούμε τα βασικά. Προφανώς, η εφημερίδα μας, όπως κάθε εφημερίδα, έχει έσοδα από διαφημίσεις. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Ότι ο Δήμαρχος είναι εργοδότης μας; Ή μήπως ότι η Διοίκηση επιλέγει να διαφημίσει σε εμάς τις εκδηλώσεις της, τις υπηρεσίες της, τις δράσεις της, το έργο της, με αντάλλαγμα τα ευνοϊκά μας δημοσιεύματα; Αν σκέφτονται έτσι, ατύχησαν. Τα Τοπικά Νέα εξ άλλου στάθηκαν όρθια ακόμα και σε εποχές που οι διαφημίσεις από τον Δήμο ήταν στο απόλυτο μηδέν. Γιατί η Εφημερίδα μας δεν εμφανίζεται 6 μήνες πριν τις εκλογές εκτελώντας διατεταγμένη υπηρεσία. Βρίσκεται στο πλευρό του δημότη, στην διάθεση του κατοίκου, εδώ και 25 χρόνια, μήνας μπαίνει, μήνας βγαίνει.
Και επειδή το θράσος ορισμένων έχει πλέον χτυπήσει κόκκινο, ας μιλήσουμε λίγο πιο συγκεκριμένα:
Περίπτωση 1η: άτομο που μας είχε παραγγείλει προεκλογικά καταχώριση, που την είχαμε δημοσιεύσει και για την οποία είχαμε εκδώσει κανονικά τιμολόγιο, αρνήθηκε να μας το πληρώσει διότι σχολιάσαμε αρνητικά συγκεκριμένες τακτικές που ακολούθησε. Και για την ιστορία, καθώς σε καμία περίπτωση δεν θέλαμε να επηρεάσουμε τους ψηφοφόρους με τον σχολιασμό μας, κρατήσαμε την γνώμη μας για μετά τις εκλογές, όταν πλέον το αποτέλεσμα είχε κριθεί οριστικά. Όταν ζητήσαμε την εξόφληση του τιμολογίου, το άτομο αυτό μας δήλωσε ευθαρσώς (ή μάλλον… ευθρασώς) ότι θα έπρεπε να έχουμε σκεφτεί πως μας όφειλε χρήματα, πριν γράψουμε ό,τι γράψαμε. Μας εκδικήθηκε λοιπόν, βάζοντάς μας φέσι.
Περίπτωση 2η: διαβάσαμε σχόλιο παράγοντα που δεν ντράπηκε να παραδεχθεί ότι συμβούλεψε Δήμαρχο να μας «κόψει το οξυγόνο» των εσόδων από τις διαφημίσεις, επειδή η Εφημερίδα μας δεν έγραφε αυτά που ο ίδιος θα ήθελε.
Ποιος είναι λοιπόν αυτός που επιζητά την διαπλοκή; Τα Τοπικά Νέα, που με το κεφάλι ψηλά συνεχίζουν να ενημερώνουν τους δημότες δυσαρεστώντας πολύ συχνά την εκάστοτε Δημοτική Αρχή; Ή μήπως όλοι αυτοί που επειδή δεν τους λιβανίζουμε ή τους σχολιάζουμε δυσμενώς, επιχειρούν να χρησιμοποιήσουν την διαφήμιση ως μέσο εκβιασμού της στήριξής μας;
Τα συμπεράσματα δικά σας.
Όλγα Μενεμενόγλου