ΚΥΒΕΛΗ ΖΑΧΑΡΙΟΥ
Οι λεωφόροι Καποδιστρίου και Κηφισίας , που περιβάλλουν τμήματα της Φιλοθέης, του Ψυχικού και του Νέου Ψυχικού, χρόνο με το χρόνο επιβαρύνονται με μεγαλύτερη κίνηση και τεράστια κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής. Ηχορύπανση και μόλυνση του αέρα είναι οι κύριες μεγάλες συνέπειες, ανάλογη είναι και η υποβάθμιση των παρακείμενων δρόμων, των πεζοδρομίων και του πρασίνου. Όλοι μας διαπιστώνουμε καθημερινά ότι δυσκολευόμαστε να περπατήσουμε κατά μήκος της Καποδιστρίου, με τα κατεστραμμένα, στενά πεζοδρόμια, τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, τα κομμένα ή ξεραμένα δέντρα. Δεν πρωτοτυπούμε, όλα αυτά είναι γνωστά στην εκάστοτε δημοτική αρχή, και μάλιστα καταγεγραμμένα με επιστημονικό τρόπο στα λεγόμενα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), που καταρτίζονται κάθε τόσο από τον Δήμο μας και που στη συνέχεια μένουν στο συρτάρι. Η εκπόνηση ενός τέτοιου Σχεδίου δε σημαίνει βέβαια απαραίτητα και την πραγματοποίησή του. Όπως αναφέρεται στον επίλογο του ΣΒΑΚ 2021 του Δήμου μας, “Αρκετές προσπάθειες υλοποίησης ΣΒΑΚ αποτυγχάνουν εξαιτίας είτε της δυσκολίας εξεύρεσης πόρων για έργα μεγάλης σημασίας και απήχησης είτε επειδή δεν εξασφαλίζεται άλλοτε η σύνδεση και άλλοτε η χρηματοδότηση από τα (ούτως ή άλλως) περιορισμένα χρηματοδοτικά εργαλεία που είναι διαθέσιμα στο πλαίσιο της σύγχρονης οικονομικής πραγματικότητας…”. Το ΣΒΑΚ προβλέπει, όχι μόνο επισκευή των πεζοδρομίων, ηπιοποίηση πολλών δρόμων, σύνδεση των τριών κοινοτήτων Ψυχικού, Φιλοθέης, Ν. Ψυχικού με τοπική δημοτική συγκοινωνία, ανάπλαση των δρόμων δίπλα στο Ρέμα του Ποδονίφτη και σύνδεσή του με τα παρατημένα στην τύχη τους Τουρκοβούνια, αλλά και δημιουργία ποδηλατόδρομου που φτάνει έως την Καποδιστρίου. Επίσης, στην Καποδιστρίου “παρατηρείται υψηλή συγκέντρωση τροχαίων συμβάντων και επισημαίνεται ότι επισημαίνεται ότι οι χρόνοι αναμονής των λεωφορείων είναι από 25 έως και 40 λεπτά”.
(Παράλληλα, άλλος σχεδιασμός προβλέπει επέμβαση στον οδικό άξονα της Καποδιστρίου με τη δημιουργία τμήματος του Μητροπολιτικού Δικτύου Ποδηλάτου πάνω στις ράγες της παλιάς Σιδηροδρομικής Γραμμής Λαυρίου-Αγίων Αναργύρων).
Όλα αυτά παραμένουν στα συρτάρια, και, αν και πολλοί φορείς και δημότες συμμετείχαν στις δημόσιες διαβουλεύσεις, άγνωστο είναι αν κατατέθηκαν προτάσεις ή διεκδικήθηκαν αναπλάσεις με αιτήσεις για απορρόφηση κονδυλίων ( Διαβάζουμε στο διαδίκτυο ότι το 2016 δόθηκαν 26.968 ευρώ από το Πράσινο Ταμείο για την “προώθηση αλλαγών στη συμπεριφορά μετακίνησης)”.
Προτείνουμε:
-Πληρέστερη και ευρύτερη ενημέρωση από την εκάστοτε δημοτική αρχή για τις δημόσιες διαβουλεύσεις και τη διαδικασία ολοκλήρωσης μελετών και σχεδίων ανάπλασης.
– Έγκαιρη διεκδίκηση κονδυλίων από προγράμματα εθνικά ή ΕΕ
- Σχέδιο κυκλοφοριακής ρύθμισης στους δρόμους εξόδους/εισόδους προς και από την Καποδιστρίου αλλά και στην Στρέιτ.
- Ελεγχόμενη στάθμευση στους δρόμους που δέχονται κίνηση τις εργάσιμες ώρες από εργαζόμενους σε διπλανούς δήμους.
- Θωράκιση με πράσινο των λεωφόρων Στρέιτ και Καποδιστρίου.
Ευχαριστώ τον αρχιτέκτονα Ηλία Παπαγεωργίου για τις πληροφορίες σχετικά με την κατασκευή ποδηλατοδρόμων.
ΚΥΒΕΛΗ ΖΑΧΑΡΙΟΥ
ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ 2023 ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ