Το Λύκειο που κέρδισε την υπουργό

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like:

Το Λύκειο που κέρδισε την υπουργό

Επίσκεψη της υπουργού Νίκης Κεραμέως στο Λύκειο Φιλοθέης


ρεπορτάζ Όλγα Μενεμενόγλου

γράφει η Πέλλη Ζωγοπούλου


Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δημιουργικότητας και Καινοτομίας, στις 21 Απριλίου, η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, επισκέφθηκε το Λύκειο Φιλοθέης.

Την υπουργό υποδέχθηκε ο Δήμαρχος Φιλοθέης Ψυχικού Δημήτρης Γαλάνης , ο Διευθυντής του Λυκείου, το διδακτικό προσωπικό και οι μαθητές.

Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια των επισκέψεων της υπουργού στα Λύκεια της Αττικής, αλλά και για να συγχαρεί τους μαθητές, της ομάδας  RAISE,  για το πρώτο βραβείο που έλαβαν, στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό  Επιχειρηματικότητας Νέων.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι κατά την επίσκεψή της, η υπουργός εντυπωσιάστηκε τόσο από την επιχειρηματική ομάδα, όσο και από τους μαθητές  και τη γενικότερη στάση τους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον  έδειξε για τις  κτιριακές εγκαταστάσεις , εκφράζοντας τον θαυμασμό και την απορία της συνάμα για τον τρόπο που οι μαθητές  σέβονται και διατηρούν καλαίσθητους και καθαρούς τους χώρους του σχολείου τους.

Απρόσμενη  επίσκεψη

Την υπουργό δεν την περίμενε κανείς -και η επίσκεψη στο Λύκειο Φιλοθέης δεν ήταν προγραμματισμένη με το σχολείο, καθώς Διεύθυνση και μαθητές την πληροφορήθηκαν μόλις την προηγούμενη ημέρα.

Η υποδοχή της υπουργού έγινε, με όλους τους τύπους -και με ιδιαίτερη ευχαρίστηση και χαρά, καθώς η κυρία Κεραμέως δεν ξεχνά ποτέ τον Δήμο μας- από τον Δήμαρχο Δημήτρη Γαλάνη, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές –που της προσέφεραν και μια πολύ όμορφη ανθοδέσμη.

Ακολούθησε,  στην αίθουσα εκδηλώσεων, η προβολή ενός ολιγόλεπτου  ενημερωτικού βίντεο, με θέμα το καινοτόμο παγκάκι που κατασκευάστηκε από ανακυκλώσιμα υλικά.  Στη συνέχεια η συζήτηση-παρουσίαση  μεταφέρθηκε στο προαύλιο, όπου μετείχαν και εκπρόσωποι από τις βραβευμένες ομάδες, στον ίδιο διαγωνισμό, των προηγούμενων χρόνων.

Η ομάδα Εύγε  (2ο πανελλήνιο βραβείο 1919 με όργανο εκγύμνασης για την Τρίτη Ηλικία)  και η ομάδα Elephant (3ο  βραβείο 2020 για την  εφαρμογή που  προλαμβάνει-επιβραδύνει την άνοια στους ηλικιωμένους, χαροποιώντας τους και φέρνοντάς τους πιο κοντά στα άτομα που αγαπούν).

Την παρουσίαση άνοιξε ο Διευθυντής του Λυκείου παρουσιάζοντας τις προηγούμενες ομάδες και  μιλώντας για τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε η εμπειρία τους,  ώστε να δημιουργηθεί η φετινή ομάδα. Μίλησε για την ευγνωμοσύνη που νιώθουν οι μαθητές για την προσφορά των προηγούμενων και συγκεκριμένα είπε: «γιατί σε αυτό το σχολείο διδασκόμαστε την ευγνωμοσύνη για κάθε βοήθεια που μας προσφέρεται προκειμένου να πετύχουμε».

Τη συζήτηση συντόνιζε η μαθήτρια Λενιώ Γκαραβέλλα -Διευθύνουσα Σύμβουλος της Επιχείρησης.

Όπως αναφέρθηκε, οι καθηγητές από την αρχή της χρονιάς ενημέρωσαν τους μαθητές για τον διαγωνισμό επιχειρηματικότητας  -τότε σαράντα μαθητές εκδήλωσαν ανάλογο ενδιαφέρον και ζήτησαν να συμμετέχουν∙  από αυτούς επιλέχθηκαν οι δέκα οκτώ μέσω κοινωνιογράμματος.  Μιας μεθόδου που προβάλλει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των παιδιών, όπως: αρχηγικές τάσεις, διερευνητικές,  καλλιτεχνικές, ακόμα και διασπαστικές. Ανακαλύπτουν ποιος διαθέτει εξωστρέφεια, ποιος είναι κοινωνικός, ευφάνταστος, εργατικός, αποτελεσματικός κ.λπ. και έτσι μπαίνει ο κατάλληλος   άνθρωπος στην κατάλληλη θέση -με ένα αρχηγό, δημιουργώντας μια μοναδική πυραμίδα αποδοτικότητας και προσδίδοντας όλα τα εχέγγυα της επιτυχίας σε  ό,τι κι αν ασχοληθούν.

Να τονίσουμε ότι η υπουργός εντυπωσιάστηκε από το πρωτοποριακό παγκάκι , δοκίμασε όλες του τις εφαρμογές, ενώ ζήτησε αρκετές διευκρινήσεις από τα παιδιά.

Να σημειώσουμε, επίσης, ότι ο διάλογος της παρουσίασης  ήταν από τους πιο πολιτισμένους και ο συντονισμός της νεαρής Λενιώς άψογος, καθώς  ανάλογα με την ερώτηση  η απάντηση δίνονταν από τον υπεύθυνο επί του θέματος μαθητή, χωρίς τις συνήθεις από τρίτους παρεμβολές , ως συμβαίνει στους διαλόγους ενηλίκων. Ως μας αναφέρθηκε, μάλιστα, από την εκδότρια που έκανε το σχετικό ρεπορτάζ, οι απαντήσεις ήταν πλήρεις, κατατοπιστικές και οι μαθητές επέδειξαν  όλοι εξαιρετική ευφράδεια.

Στη συνέχεια, η συζήτηση μεταφέρθηκε στην τηλεκπαίδευση, όπου η υπουργός στάθηκε αρκετά -με επίκαιρες ερωτήσεις προς τα παιδιά, ενώ δεν παρέλειψε να ρωτήσει τι ήταν αυτό που τους έλειψε περισσότερο, στη διάρκεια της αναγκαστικής αποχής από τα μαθήματα. Η απάντηση ξάφνιασε τους παρευρισκόμενους κι έφερε τον διευθυντή του Λυκείου στα όρια της συγκίνησης, αφού όλα τα παιδιά είπαν με ένα στόμα: ο διευθυντής μας!

Δεν έλειψε βέβαια και η ξενάγηση στους χώρους του σχολείου, όπου η καθαριότητα, η καλαισθησία, τα εκπληκτικά γκράφιτι των μαθητών,  τα εξαιρετικά μηνύματα στους τοίχους, οι κατασκευές, τα βραβεία, τα  project τράβηξαν το ενδιαφέρουν της. Χαρακτηριστικά ρώτησε ξαφνιασμένη: μα καλά μπαίνουν μαθητές εδώ; Διακόσιοι τριάντα κάθε μέρα, δόθηκε η απάντηση από ένα υπερήφανο για τους μαθητές Δήμαρχο.

Αξιοπρόσεκτο είναι ότι η επίσκεψη της υπουργού είχε προγραμματιστεί για σαράντα λεπτά και τελικά κράτησε πάνω από δύο ώρες!

Να διευκρινίσουμε ότι το καινοτόμο παγκάκι της ομάδας  RAISE εντυπωσίασε όσους  το γνώρισαν. Ήδη, ως αναφέρεται –ακόμα και σε καθημερινά πανελλαδικά έντυπα, υπάρχουν πάνω από δυόμισι   χιλιάδες παραγγελίες από Δήμους και επιχειρήσεις. Μόνο που οι παραγγελίες είναι καθαρά εικονικές, καθώς η ομάδα δεν διαθέτει ΑΦΜ και δεν έχει τη δυνατότητα μαζικής παραγωγής. Το εκφρασμένο ενδιαφέρον της αγοράς ωστόσο είναι γνήσιο.  Όσον αφορά την κατοχύρωση της πατέντας κι εκεί χρειάζονται χρήματα και δικηγόρος.

Να μην παραλείψουμε, επίσης, να ενημερώσουμε ότι ενδιαφέρθηκε ακόμα και ο Δήμαρχος Αθηναίων, αν και εξέφρασε τον φόβο του ότι σε κάποιες περιοχές του Δήμου του, το παγκάκι θα βανδαλιστεί σίγουρα. Και τα ευρηματικά παιδιά του Λυκείου Φιλοθέης, του προσέφεραν λύση αν θα ήθελε να δηλώσει συμμετοχή στην αγορά: παγκάκια φτιαγμένα με την τεχνική των οικολογικών  μολυβιών Sprout pencil που είναι φτιαγμένα από σπόρους! Κι όπου σε περίπτωση βανδαλισμού οι σπόροι επιστρέφουν στο έδαφος και βλασταίνουν.

Τελειώνοντας να συγχαρούμε τους καθηγητές του Λυκείου, για τα παιδιά με τις εντυπωσιακές δυνατότητες και τις εκπληκτικές, για εφήβους, συμπεριφορές∙  αφού πολύ καλά γνωρίζουμε ότι η διάπλαση χαρακτήρων και συμπεριφορών ξεκινά από το σπίτι, το επιστέγασμα, όμως, και η τελική διαμόρφωση ήθους και αρχών έρχονται  στο σχολείο και μάλιστα μέσα από την αποδοχή, το ενδιαφέρον  και τη στήριξη των ανθρώπων που ασχολούνται καθημερινά μαζί τους. Των καθηγητών τους!

Την ομάδα RAISE στήριξαν οι καθηγητές Αναστασία Πετιχαβά και Αναστάσης Σπυρόπουλος.

Υπερήφανος και συγκινημένος  δήλωσε ο Δήμαρχος Δημήτρης Γαλάνης,  για το επίτευγμα των παιδιών, αλλά και ικανοποιημένος από  την επίσκεψη της υπουργού∙ θεωρώντας ότι, δεδομένων των υποχρεώσεών της, αφιέρωσε πολύ και ποιοτικό  χρόνο κατά την επίσκεψή της. Μεταξύ άλλων ανέφερε:  «Συνομίλησε με τα παιδιά με ειλικρινές ενδιαφέρον, ενημερώθηκε για το πρωτοποριακό παγκάκι τους, ξεναγήθηκε στους χώρους του σχολείου, θαύμασε τα βραβεία τους, τα  έργα τους, τα ώριμα μηνύματά τους. Εκείνο που την εντυπωσίασε, όμως, ήταν ο σεβασμός που δείχνουν και οι 230 μαθητές του σχολείου για τις ανακαινισμένες κτιριακές εγκαταστάσεις  και για τις παροχές του Δήμου».

 

 

 

 

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like:

Σχετικές δημοσιεύσεις