Με επιτυχία διαχειρίστηκε ο Δήμος μας την απίστευτη κακοκαιρία που ενέσκηψε

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like:

Με επιτυχία διαχειρίστηκε ο Δήμος μας την απίστευτη κακοκαιρία που ενέσκηψε


Σε ετοιμότητα ο Δήμος


Χαμόγελα ικανοποίησης για την αντιμετώπιση της Μήδειας. Όλοι οι εργαζόμενοι υπερέβησαν εαυτόν.


Δήμαρχος και Αντιδήμαρχοι στο δρόμο


Της Πέλλης Ζωγοπούλου

Με την πιο σφοδρή χιονόπτωση των τελευταίων ετών να χτυπά τα βόρεια προάστια της Αττικής -και να αποκλείει δεκάδες νοικοκυριά από ρεύμα και νερό σε Ψυχικό, Φιλοθέη και Νέο Ψυχικό, ήρθε αντιμέτωπος ο Δήμος μας την περασμένη εβδομάδα.

Οι αντιδράσεις  υπήρξαν  άμεσες και επιτυχημένες. Με τον Δήμαρχο, Δημήτρη Γαλάνη στους δρόμους να εποπτεύει από κοντά τις επιπτώσεις της συνεχιζόμενης –επί 36ωρο,  χιονόπτωσης και  τις υπηρεσίες άψογα συντονισμένες να επιστρατεύουν όλο το προσωπικό, για να ανταπεξέλθουν στις αναρίθμητες δυσκολίες που προκάλεσε η «Μήδεια», οι καταστάσεις αντιμετωπίστηκαν, γρήγορα αποτελεσματικά και δυναμικά.

«Είμαστε όλοι στις επάλξεις από το πρώτο λεπτό- όλο το προσωπικό Καθαριότητας, Πρασίνου και τρεις εργολάβοι με τα συνεργεία τους ριχτήκαμε στη μάχη με την πρωτοφανή κακοκαιρία» δηλώνει ο Αντιδήμαρχος Γιώργος Παπαχρόνης, υπεύθυνος Πολιτικής Προστασίας.

«Η Κοινωνική Πρόνοια ήταν, από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η κακοκαιρία, δίπλα σε όσους δημότες μας είχαν ανάγκη» μας λέει η Αντιδήμαρχος Αλίκη Γκιζελή

«Είμαστε όλοι ανάμεσα  στους δρόμους και τα γραφεία μας και είχαμε δημοσιοποιήσει τα τηλέφωνά μας» αναφέρει η Αντιδήμαρχος Ελένη Χαρλαύτη Ζέππου.

Δραματική κατάσταση

Η «Μήδεια» επελαύνει ακάθεκτη και η πρωτόγνωρη κακοκαιρία χτυπά τα Βόρεια Προάστια προκαλώντας αναρίθμητα προβλήματα σε όλους τους Δήμους.  «Κάθε δυόμισι λεπτά πέφτει ένα δέντρο!» λέει αγωνιώντας ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Και οι αμέτρητες και συνεχόμενες πτώσεις δέντρων, όπως  και τα κλαδιά που σπάνε και πέφτουν αδιάκριτα σε δρόμους κι αυτοκίνητα, αναστατώνουν την κυκλοφορία, κόβουν ρεύμα και νερό και φέρνουν χιλιάδες κατοίκους σε απόγνωση∙ καθώς καλούνται απροετοίμαστοι –και δίχως θέρμανση, να  αντιμετωπίσουν το σιβηρικό ψύχος. Και το μπαλάκι των ευθυνών κυλάει ταχύτατα από τους Δήμους στη ΔΕΔΔΗΕ, αφού οι κλήσεις για βοήθεια των πολιτών ώρα με την ώρα κλιμακώνονται.

Η  χιονόπτωση αρχίζει δειλά-δειλά στις 14 του μήνα, Κυριακή βράδυ και τη Δευτέρα το πρωί δείχνει ότι θα επιδεινωθεί, ενώ ξεκινάει για τα καλά το χορό τα μεσάνυχτα της Δευτέρας προς Τρίτη και χιονίζει για τριάντα έξη ώρες ασταμάτητα…

Η κατάσταση ξεπερνάει τις δυνατότητες των αστικών Δήμων, καθώς κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος για τόσο ακραία φαινόμενα, αφού η αμέσως προηγούμενη φορά που παρατηρήθηκαν παρόμοιες καιρικές συνθήκες ήταν πριν δέκα επτά χρόνια! Και δεν διαθέτουν καν τον ανάλογο εξοπλισμό σε μηχανήματα, για να καθαρίσουν γρήγορα τους δρόμους κι ενόσω η κακοκαιρία συνεχίζεται. Κι όμως το παλεύουν και στην πλειοψηφία τους το αντιμετωπίζουν με επιτυχία.

Στην περίπτωση του Δήμου μας, μάλιστα,  μάλλον οφείλουμε να συγχαρούμε όλους όσοι εργάστηκαν ακούραστα και χωρίς να υπολογίζουν τις συνθήκες∙ τόσο τους αιρετούς, όσο και τους εργαζόμενους –αν βέβαια δεν ανήκουμε στον μικρόκοσμο που επωφελείται από κάθε περίσταση και αντιπολιτεύεται ακόμα και με τα ακραία καιρικά φαινόμενα.

Άπαντες επί ποδός!

Ο Δήμαρχος, Δημήτρης Γαλάνης,  δίνει το παράδειγμα και ξεκινάει από τη Δευτέρα το απόγευμα τους γύρους στα προάστια για να διαπιστώσει από μόνος του την κατάσταση. Τότε δεν φανταζόταν ότι μέχρι και την Τετάρτη δεν θα τον έβλεπε καλά-καλά το γραφείο του και πιθανότατα ούτε και το σπίτι του. «Διαχειριστήκαμε μια πρωτοφανή κακοκαιρία» δηλώνει και εξηγεί ότι από το πρώτο λεπτό, που σήμανε το καμπανάκι κινδύνου, συγκροτήθηκε μια ομάδα διαχείρισης περιστατικών και αιτημάτων  στο Δημαρχείο, που δούλεψε ακατάπαυστα και τις τρεις ημέρες,  σε 24ωρη βάση.

Η ομάδα στελεχώθηκε από τα άτομα του γραφείου του και εθελοντές∙  μεταξύ αυτών και η Αντιδήμαρχος Οικονομικών Μίνα Μελισσουργού –που συντόνιζε την προσπάθεια και εγκαταστάθηκε επί τριήμερο στο γραφείο του τρίτου ορόφου, αλλά  και οι δυο μεγαλύτεροι γιοι του Δημάρχου που ¨επιστρατεύθηκαν¨ για την περίσταση και ξενύχτησαν πάνω από τα τηλέφωνα, όπως πληροφορηθήκαμε από τρίτους. Να σημειώσουμε ότι  παρόμοια αιτήματα δέχονταν παράλληλα και οι Υπηρεσίες Καθαριότητας, Πρασίνου και Τεχνικών Έργων.

«Δεχθήκαμε πάνω από 700 τηλέφωνα από δημότες» μας λέει ο Δημήτρης Γαλάνης και συνεχίζει: «Είχαμε επτά συνεργεία με τα αντίστοιχα μηχανήματα στο δρόμο. Πρώτη μας προτεραιότητα  ήταν η αποκατάσταση της κυκλοφορίας, για να έχουν πρόσβαση οι δημότες στις κεντρικές αρτηρίες. Και το καταφέραμε, την πρώτη μέρα κατά 90% και τη δεύτερη αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία πλήρως. Σε όλο αυτό το διάστημα βρισκόμουνα σε άμεση επαφή με τον διευθυντή του ΔΕΔΔΗΕ κύριο Φουντουλάκη, που προς τιμήν του, παρά το φόρτο εργασίας που είχε απάντησε σε όλες τις κλήσεις μου.  Εδώ να προσθέσω ότι ο ΔΕΔΔΗΕ από τα μέσα Σεπτέμβρη μέχρι και τα μέσα Δεκέμβρη του 2020 βρίσκονταν στο Δήμο μας και κλάδευε δέντρα κατά μήκος των γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος.  Να θυμίσω, επίσης,  ότι και τους τέσσερεις μήνες του 2019 όταν αναλάβαμε τη διοίκηση, αλλά και όλο το 2020 μαζέψαμε πολύ πάνω από 2.000 τόνους φυτικών. Κι όμως, έπεσαν πάνω από 150 δέντρα και έσπασαν πάνω από 600 κλαδιά. Αν δεν είχαν γίνει όλες οι προηγούμενες ενέργειες, δεν ξέρω πόσο περισσότερα και μεγαλύτερα θα ήταν τα προβλήματα.

Σημειώστε, ωστόσο, ότι είχαμε τεθεί σε επιφυλακή, για την επερχόμενη κακοκαιρία,  από τις 12 του μήνα, ημέρα Παρασκευή.  Ίσως, για αυτό είμαστε ο Δήμος, στα Βόρεια Προάστια, που διαχειρίστηκε τη θεομηνία με τον πιο γρήγορο κι αποτελεσματικό τρόπο. Και δεν ζητήσαμε βοήθεια από πουθενά κι από κανένα.

Γι αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσοι συνεργάστηκαν μαζί μου αυτές τις ημέρες. Και τους Αντιδημάρχους μου και το γραφείο μου και πάνω από όλα τους εργαζόμενους σε Καθαριότητα και Πράσινο για την ευσυνειδησία που επέδειξαν και τον τρόπο που εργάστηκαν ακούραστα ακυρώνοντας ακόμα και την ξεκούρασή τους και τον ύπνο τους!  Ήτανε όλοι εκεί και τους ευχαριστώ!

Κι ένα μεγάλο ευχαριστώ, στον διευθυντή ΔΕΔΔΗΕ κύριο Φουντουλάκη για την αρωγή του».

Ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και υπεύθυνος Πολιτικής Προστασίας Γιώργος Παπαχρόνης που μαζί με τους εργαζόμενους σήκωσαν το βάρος επίλυσης των προβλημάτων μας δηλώνει: «Από την Κυριακή το βράδυ στις 11:30 είμαστε στους δρόμους, και κάπως έτσι ειδοποιήσαμε και την Περιφέρεια για την κατάσταση στην Κηφισίας και στις 12:40 ήρθαν οι πρώτες αλατιέρες και τα πρώτα εκχιονιστικά στη λεωφόρο. Έκτοτε και μέχρι το τέλος του χιονιά ήμουνα στο δρόμο. Θα επικεντρωθώ, όμως, στους ανθρώπους μας στην Καθαριότητα, στο Πράσινο και στην Πολιτική Προστασία -που ανταποκρίθηκαν φιλότιμα κι έδωσαν το παρών καθ’ όλη τη διάρκεια της κακοκαιρίας. Η χιονόπτωση ξεκίνησε Δευτέρα, από την επομένη το πρωί όλοι ήταν στους δρόμους. Όλος ο κόσμος από την Καθαριότητα το Πράσινο και την Πολιτική Προστασία, όλοι. Είχαμε προμηθευτεί, ως Δήμος, οκτώ  τόνους αλάτι και το ίδιο απόγευμα το ρίξαμε στα ψηλά σημεία του Ψυχικού και της Φιλοθέης. Η χιονόπτωση βέβαια συνεχιζόταν, οπότε συνεχίσαμε να ρίχνουμε αλάτι και την Τρίτη το βράδυ. Για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση νοικιάσαμε τρία εκχιονιστικά JCB  και δύο bobcat. Ταυτόχρονα συνεργαστήκαμε με τρεις εργολάβους όπου το προσωπικό τους με το προσωπικό της Υπηρεσίας Πρασίνου βγήκε στους δρόμους, έκοβε κλαδιά και τα απομάκρυνε. Επρόκειτο για πλήρη κινητοποίηση σε 24ωρες βάρδιες. Εμείς συντονίζαμε και το προσωπικό δούλευε. Εμείς δεν ανεβήκαμε στα δέντρα, ούτε μπήκαμε στο χιόνι μέχρι τη μέση. Κι όμως δεν δίστασαν καθόλου κι ανταποκρίθηκαν άμεσα. Κάποιοι διέκοψαν, από μόνοι τους, τις άδειές τους. Χαρακτηριστικά να σας αναφέρω ότι την Τρίτη το βράδυ ο επόπτης Καθαριότητας της Φιλοθέης και ο επόπτης Πρασίνου ¨κοιμήθηκαν¨ στο εργοτάξιο της Φιλοθέης. Σε όλους αυτούς απευθύνω ένα μεγάλο ευχαριστώ».

Στο ίδιο διάστημα η Κοινωνική Προστασία και η Αλίκη Γκιζελή καλούνται να προνοήσουν για όσους έχουν ανάγκη στήριξης, αλλά και για όσους χρειάζεται επειγόντως να μεταφερθούν. «Δώσαμε προτεραιότητα στα περιστατικά που έχρηζαν άμεσης αντιμετώπισης» μας λέει η Αντιδήμαρχος και τονίζει ότι  με τη βοήθεια εθελοντών μετέφεραν ανθρώπους σε νοσοκομεία για αιμοκάθαρση και εμβολιασμό –με τη βοήθεια εθελοντών και της Δημοτικής Αστυνομίας, συντόνισαν τη παράδοση κατ οίκον φιαλών οξυγόνου, ενημέρωσαν νέες μητέρες με νεογέννητα –που χρειάζονταν αποστειρωμένα μπιμπερό για να ταΐσουν τα μωράκια και δεν είχαν ρεύμα- και τους παρείχαν κάθε βοήθεια. Την ίδια ώρα το Κοινωνικό Παντοπωλείο και η τροφοδοσία ευπαθών ομάδων συνεχίστηκε κανονικά, ενώ είχαν προνοήσει για θερμαινόμενους χώρους για όσους είχαν ανάγκη.

«Είμαστε εργάτες και αγαπάμε αυτό που κάνουμε» δηλώνει λακωνικά η Αντιδήμαρχος Πρασίνου Ελένη Ζέππου και συμπληρώνει: «Είμαστε όλοι στους δρόμους και στα γραφεία μας, παρόντες στην αντιμετώπιση της θεομηνίας και έχουμε δημοσιευμένα παντού τα κινητά μας. Ο Δήμαρχος βρίσκονταν συνεχώς στο δρόμο, δίπλα στα συνεργεία.  Ο κύριος Παπαχρόνης δεν πήγε καν στο σπίτι του για 48 ώρες όπως και η κυρία Μελισσουργού.

Το προσωπικό Πρασίνου και τρία καλαθοφόρα εργάζονταν κόβοντας ψηλά κλαδιά και δένδρα, ενώ ένα συνεργείο πεζών  εργατών πρασίνου, έκοβε τα  πεσμένα και ελευθέρωναν περάσματα.

Αλάτι έπεσε σε όλους τους κεντρικούς δρόμους, γι’ αυτό και ήταν εξ αρχής προσβάσιμοι».

Ανάλογη δράση επέδειξε και η Υπηρεσία Τεχνικών Έργων. Ο Αντιδήμαρχος Δημήτρης  Φωτιάδης έδωσε το παρών σε όλη τη διάρκεια της κακοκαιρίας, ενώ ήταν υπεύθυνος για τις κοπές και την αποκομιδή πεσμένων κλαδιών και δέντρων στο Νέο Ψυχικό. Την ίδια ώρα το προσωπικό της Τεχνικής Υπηρεσίας ήταν στη διάθεση της ομάδας συντονισμού δράσεων και του Δημάρχου.

 

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like:

Σχετικές δημοσιεύσεις