Μετάβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like:

Μετάβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες

Μείωση της γραφειοκρατίας και απλοποίηση διαδικασιών στα ΚΕΠ χάρη στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας

 

 Γράφει η Πέλλη Ζωγοπούλου

 Ο ψηφιακός  εκσυγχρονισμός  για τα Κέντρα Εξυπηρέτησης  Πολιτών (ΚΕΠ) είναι πλέον πραγματικότητα. Αν και η πανδημία του κορωνοϊού  λειτούργησε σαν μοχλός πίεσης για τον πολυαναμενόμενο ψηφιακό μετασχηματισμό –συζητιέται από το 2002, το myKEPlive μπήκε πλέον για τα καλά στη ζωή μας.

Σε κεντρικό επίπεδο ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για θέματα απλούστευσης διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς, παραδέχεται ότι τα ΚΕΠ, στη συνείδηση των πολιτών, είναι ένας από τους πιο καταξιωμένους θεσμούς της ελληνικής δημόσιας διοίκησης∙  προκειμένου, μάλιστα,  να ανταποκρίνεται καλύτερα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της εποχής μας οφείλει να εξελιχθεί.

Σε τοπικό επίπεδο, και στο Δήμο Φιλοθέης-Ψυχικού, ο Αντιδήμαρχος Δημοτικής  Διακυβέρνησης και Προγραμματισμού κύριος Χαράλαμπος Μπονάτσος μας δηλώνει ότι ο εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ ήταν απαραίτητος προκειμένου να βελτιωθούν οι παρεχόμενες προς τους πολίτες υπηρεσίες και να ανταποκριθούν στη νέα καθημερινότητα όπως αυτή διαμορφώνεται.

Πάμε να δούμε μαζί τι λέει ο Αντιδήμαρχος, τι υπηρεσίες παρέχονται από τα ΚΕΠ και πως θα εξυπηρετηθείτε εξ αποστάσεως.

Η συζήτηση

«Η πανδημία και τα μέτρα αντιμετώπισής της μας επιβάλλουν αλλαγές στην καθημερινότητά μας, αλλά και στη λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου. Στόχος μας είναι η παροχή υπηρεσιών και η εξυπηρέτηση των πολιτών από απόσταση, χωρίς να είναι απαραίτητη η φυσική τους  παρουσία» δηλώνει ο Αντιδήμαρχος κύριος Μπονάτσος.

Η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση έχει πολλές εφαρμογές στο Δήμο μας; «Με μια επίσκεψη στη σελίδα του Δήμου στο www.philothei-psychiko.gov.gr και πατώντας το link «ηλεκτρονικά πιστοποιητικά για Δημότες και Επιχειρήσεις» οι χρήστες μπορούν  άμεσα και προπαντός με ασφάλεια να επιλέξουν ό,τι θέλουν, από  μια λίστα υπηρεσιών η οποία ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα εμπλουτίζεται. Στη συνέχεια θα σας δώσω μία λίστα των παρεχομένων υπηρεσιών.

Σημειώστε, ωστόσο, ότι η Δημοτική Αρχή και  ο Δήμαρχος Δημήτρης Γαλάνης, στην πρόκληση που επέβαλλε ο covid-19 αντέδρασε άμεσα και αποτελεσματικά και από την πρώτη στιγμή της καραντίνας – που ίσχυσε την περασμένη Άνοιξη, ανέπτυξε μια σειρά ηλεκτρονικών υπηρεσιών, που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα, διοικητικών λειτουργιών, αλλά και την κοινωνική πολιτική, την εκπαίδευση και τον πολιτισμό».

Με τα ΚΕΠ τι γίνεται; «Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών  του Δήμου μας, όπως και όλα τα ΚΕΠ  της χώρας έχουν μπει σε έναν άλλο τρόπο λειτουργίας και πλέον εξυπηρετούν μόνο με ραντεβού στα πλαίσια αποφυγής του συγχρωτισμού.

Παράλληλα, ενσωματώνουν νέες απλοποιημένες λειτουργίες και υπηρεσίες που θα αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Άμεσος στόχος είναι η εξυπηρέτηση του πολιτών  να γίνεται γρήγορα,  αποτελεσματικά και με τη μικρότερη δυνατή φυσική τους παρουσία. Μάλιστα σε όσες των περιπτώσεων οι πολίτες δεν έχουν τη δυνατότητα εκτύπωσης των εγγράφων που τους ενδιαφέρουν, το υπουργείο έχει προνοήσει ώστε να τους έρχονται στη διεύθυνση του σπιτιού ή της εργασίας – μέσω των ΕΛΤΑ Κούριερ και χωρίς καμιά οικονομική επιβάρυνση».

Και το myKEPlive τι ακριβώς είναι; «Είναι η νέα πλατφόρμα διαδικτυακής ενημέρωσης και εξυπηρέτησης, για τη διεκπεραίωση αιτημάτων πολιτών και επιχειρήσεων μέσω τηλεδιάσκεψης/βιντεοκλήσης με ραντεβού,  από τους υπαλλήλους των ΚΕΠ».

Σημαντικό επίτευγμα η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση των πολιτών, ειδικά σε αυτούς τους καιρούς της πανδημίας. «Σωστά και σημειώστε ότι η  πανδημία κάποια στιγμή, σύντομα εύχομαι, θα περάσει. Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες όμως και η γενικότερη απλούστευση των διαδικασιών είναι κάτι που ήρθε για να μείνει και να κάνει την επαφή μας με το Δήμο ή τα Κ.Ε.Π. πιο ασφαλή και πιο άμεση».

Εναλλακτική επικοινωνία

Άλλος τρόπος επικοινωνίας  υπάρχει; «Τελειώνοντας και για να μειώσουμε στο ελάχιστο τη φυσική παρουσία των πολιτών στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών και να περιορίσουμε τη δυνατότητα μετάδοσης του κορωνοϊού, τουλάχιστον όσο αφορά τις παρεχόμενες από το Δήμο υπηρεσίες, να πληροφορήσουμε τους αναγνώστες σας ότι  η επικοινωνία με τα ΚΕΠ μπορεί να γίνεται  και μέσω mail. Για τις τρεις Κοινότητες είναι τα εξής:

Νέο Ψυχικό:  d.neopsyhikou@kep.gov.gr

Ψυχικό:  d.psyhikou@kep.gov.gr

Φιλοθέη  d.filotheis-attikis@kep.gov.gr

Παρεχόμενες Διαδικτυακές  Υπηρεσίες

Ο Δήμος Φιλοθέης – Ψυχικού παρέχει τις εξής διαδικτυακές υπηρεσίες:

  1. αιτήσεις ελέγχου οφειλών και έκδοση βεβαιώσεων μη οφειλής Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (μη ηλεκτροδοτούμενο κτίσμα),
  2. αιτήσεις ελέγχου οφειλών και έκδοση βεβαιώσεων μη οφειλής Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ηλεκτροδοτούμενο κτίσμα),
  3. αιτήσεις ελέγχου οφειλών και έκδοσης βεβαιώσεων μη οφειλής Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ακίνητο οικόπεδο),
  4. αιτήσεις έκδοσης πιστοποιητικού γέννησης,
  5. αιτήσεις έκδοσης πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης,
  6. αιτήσεις μεταδημότευσης,
  7. αιτήσεις υποβολής αντιρρήσεων για παραβάσεις Κ.Ο.Κ.,
  8. αιτήσεις χορήγησης βεβαιώσεων μόνιμης κατοικίας (αρ. 279 του Ν. 3463/2006),
  9. αιτήσεις βεβαιώσεων δημοτικής ενημερότητας,
  10. αιτήσεις έκδοσης αντιγράφων ληξιαρχικών πράξεων γέννησης,
  11. αιτήσεις έκδοσης αντιγράφων ληξιαρχικών πράξεων βάπτισης,
  12. αιτήσεις έκδοσης αντιγράφων ληξιαρχικών πράξεων γάμου,
  13. αιτήσεις έκδοσης αντιγράφων ληξιαρχικών πράξεων θανάτου και
  14. αιτήσεις έκδοσης αντιγράφων ληξιαρχικών πράξεων εκθέσεων.

Σύντομα θα  προστεθούν και  οι παρακάτω:

  1. αιτήσεις χορήγησης βεβαίωσης αποκομιδής εγκαταλελειμμένου οχήματος,
  2. αιτήσεις άδειας κατάληψης πεζοδρομίων, πλατειών και λοιπών κοινόχρηστων χώρων (για επιχειρήσεις),
  3. αιτήσεις άδειας κατάληψης πεζοδρομίων, πλατειών και λοιπών κοινόχρηστων χώρων (για ιδιώτες),
  4. δηλώσεις ηλεκτρονικής ταυτοποίησης κατοικίδιου / pet electronic identification,
  5. (Covid-19) αιτήσεις χορήγησης αναλογικής έκπτωσης έως 50 % επί του ετήσιου τέλους χρήσης εγκεκριμένου κοινόχρηστου -δημοτικού- χώρου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like:

Σχετικές δημοσιεύσεις