Γκαζώνει η ΚΕΔΕ για την κίνηση του αύριο

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like:

Γκαζώνει η ΚΕΔΕ για την κίνηση του αύριο

Αλλάζει το τοπίο σε δρόμους, πλατείες και οικοδομές με απόφαση της κυβέρνησης

 

Η Ελληνική Κυβέρνηση, η ΚΕΔΕ και 19 φορείς συνυπέγραψαν την Τρίτη 9 Ιουνίου το πρωί την «Πράσινη Συμφωνία για την Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης».

Συγκεκριμένα, η ΚΕΔΕ δεσμεύτηκε για την ενεργό συμμετοχή της αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού στην προσπάθεια  επίτευξης του εθνικού στόχου για βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος, προωθώντας την ηλεκτροκίνηση.

Με το πέρας της υπογραφής της συμφωνίας, ο Πρωθυπουργός τόνισε πως αποτελεί επιλογή, πρώτα απ’ όλα πολιτική, η πράσινη στροφή συμπληρώνοντας πως αφορά στο σύνολό της την ελληνική κοινωνία. Το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής αντίληψης της κυβέρνησης για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων. Ταυτόχρονα, όμως, αποτελεί κι ένα σχέδιο ολιστικό. Ένα σχέδιο το οποίο αφορά το Κράτος, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τις Περιφέρειες, τους Δήμους, την Αγορά, και σε όλες τις εκφάνσεις της και την Κοινωνία των Πολιτών. Η συμφωνία θέτει το πλαίσιο της υποχρέωσης του κάθε φορέα έτσι ώστε αυτό το εθνικό σχέδιο αυτό να γίνει πράξη το συντομότερο δυνατόν.

Οι κινήσεις προς την κατεύθυνση αυτή φαίνεται να είναι άμεσες καθώς η ΚΕΔΕ ανανεώνει ήδη τον στόλο της με 3 ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. και αναλαμβάνει άμεσα πρωτοβουλίες για την ολιστική μετάβαση των τοπικών κοινωνιών και την εξυπηρέτηση των πολιτών προς αυτήν την κατεύθυνση. Μέσα σε αυτές θα είναι τα κίνητρα που θα δοθούν για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ηλεκτρικών scooter και ποδηλάτων.

 

Οι πέντε άξονες υποχρεώσεων των Δήμων

Τι υποχρεούνται οι Δήμοι να κάνουν για να ολοκληρωθεί επιτυχώς το σχέδιο της κυβέρνησης.

Πρώτο:  δημιουργία ποδηλατοδρόμων για την ενίσχυση της χρήσης ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων.

Δεύτερο: δημιουργία δικτύου και θέσεων στάθμευσης με φορτιστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων μέχρι τον Μάρτιο του 2021. Δεν αφορά μόνο τα δημοτικά κτήρια αλλά και τους πολυσύχναστους δρόμους όπου ήδη οι θέσεις στάθμευσης είναι δυσεύρετες, αλλά  και τις πλατείες. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η ύπαρξη ελεύθερων αφιερωμένων θέσεων στάθμευσης για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ίσως είναι το πιο ισχυρό κίνητρο για την αγορά τους ακόμη και πιο ισχυρό από την επιδότηση. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα απαλλάσσονται, επίσης, και από τέλη στάθμευσης.

Δημιουργείται και το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς, στο οποίο θα πρέπει να μπουν και οι δήμοι.

Τρίτο:  χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την ρευματοδότηση των κοινόχρηστων χώρων και των δημοτικών κτηρίων.

Τέταρτο: αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, ώστε  το 25% του στόλου των δήμων να αποτελείται από ηλεκτροκίνητα οχήματα. Η υποχρέωση θα ισχύει από τον Αύγουστο του 2021

Πέμπτο: κάθε νέα οικοδομή η οποία θα κατασκευάζεται στη χώρα μας, θα πρέπει να έχει ηλεκτρολογική υποδομή για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Ανάλογα σημεία φόρτισης θα πρέπει να προστεθούν και στα υφιστάμενα κτίρια.

 Τι είπε ο Δήμαρχος

Ο Δήμαρχος Φιλοθέης-Ψυχικού Δημήτρης Γαλάνης μιλώντας  στα Τοπικά Νέα δήλωσε: «θα αδράξουμε όλες τις ευκαιρίες που μας δίνονται για να δημιουργήσουμε ένα προάστιο Πράσινο, φιλικότερο προς το περιβάλλον. Στο όραμα του πρωθυπουργού θα σταθούμε συνοδοιπόροι και πιστεύω ότι θα υλοποιήσουμε πολλά από τα παραπάνω. Έχουμε την τιμή να διοικούμε έναν Δήμο που αποτελείται από κατοίκους ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένους προς το περιβάλλον».

 

 

 

 

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like:

Σχετικές δημοσιεύσεις