ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ: Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like:

ΚΑΤΑΛΗΨΗ   ΤΟΥ   ΣΧΟΛΕΙΟΥ   ΜΑΣ  :  Η   ΑΛΗΘΕΙΑ  ΚΑΙ   Η   ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ

 

Στον χώρο του Σχολείου μας έγιναν το τελευταίο διάστημα τρεις συνολικά απόπειρες κατάληψης, στις 8, 9 και 15 Απριλίου. Οι δύο πρώτες αποτράπηκαν με αποφασιστική παρέμβαση της Διεύθυνσης, η τρίτη ήταν περισσότερο οργανωμένη και είχε μεγαλύτερη συμμετοχή, γι’ αυτό και κράτησε τελικά από τα μεσάνυχτα της Κυριακής προς Δευτέρα 15 Απριλίου έως τις 11:00 το πρωί της 18ης Απριλίου. Στη συνέχεια ακολούθησε η φάση της δημοσιογραφικής κάλυψής της (εφημερίδα Τοπικά Νέα) και ενός σχετικού δημόσιου διαλόγου με ανάρτηση του κ. Γιώργου Μεσημέρη, Προέδρου της τοπικής Ένωσης Γονέων. Χρέος μας είναι να καταστήσουμε σαφή τη θέση μας στον δημόσιο διάλογο, προς αποκατάσταση της αλήθειας και του κύρους του Σχολείου μας.

Στα Τοπικά Νέα (άρθρο με τίτλο «Μαθητές στα κάγκελα», δημοσιευμένο στις 19 Απριλίου) δίνεται λόγος σε μη κατονομαζόμενους μαθητές-καταληψίες, οι οποίοι παρουσιάζουν το δίκαιο των αιτημάτων και του αγώνα τους εστιάζοντας σε θέματα υλικοτεχνικής υποδομής του Σχολείου και επισημαίνοντας σχετικές ευθύνες της Δημοτικής Αρχής. Σε μια τέτοια παρουσίαση του θέματος η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν έχουν λόγο να εμπλακούν, διότι θεωρούν από θέση αρχής ότι οφείλουν να συνεργάζονται με την όποια Διοίκηση του Δήμου για το καλό του Σχολείου και των παιδιών, ενώ από την άλλη γνωρίζουν πολύ καλά ως εκπαιδευτικοί ότι όλοι οι νέοι σε όλες τις εποχές είναι φυσικό κι αναμενόμενο να αμφισβητούν αυτούς που αντιλαμβάνονται ως ηγεσία και «κατεστημένο», είτε αυτοί είναι διδάσκοντες, είτε φορείς λήψης αποφάσεων.

Το θέμα θα είχε λήξει εκεί αν η προαναφερθείσα ανάρτηση του κ. Μεσημέρη, με τη μορφή εκτενούς σχολίου επί του άρθρου της εφημερίδας. δεν περιείχε στοιχεία κραυγαλέας παραπληροφόρησης με θύμα το Σχολείο μας. Ο κ. Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων κρίνει σκόπιμο προκαταβολικά να αυτοπαρουσιαστεί ως γνώστης των θεμάτων και ενδιαφερόμενος. Μια τέτοια στάση συνάδει ασφαλώς με τον θεσμικό του ρόλο και δεν θα προκαλούσε την παραμικρή αντίδραση, αν δεν ήταν προφανές σε όλους μας ότι υιοθετείται από πρόσωπο σχεδόν άγνωστο στη μεγάλη μας σχολική κοινότητα.

Προς αποκατάσταση της αλήθειας επιθυμούμε, λοιπόν, να δηλώσουμε με τη μέγιστη δυνατή σαφήνεια ότι δεν είναι δυνατόν να ληφθούν σοβαρά υπ’ όψιν μομφές προς τη Διεύθυνση για «επαφή προβληματική τα δύο τελευταία χρόνια» τη στιγμή που ουδέποτε επιδιώχθηκε η επικοινωνία από την άλλη πλευρά κατά το εν λόγω διάστημα (δύο τυχαίες συναντήσεις σε κοινωνικές εκδηλώσεις δεν τεκμηριώνουν, νομίζουμε, κάποια τέτοια προσπάθεια). Αν, όμως, κάποιος πλανάται ή / και παραπλανά σε ένα τόσο στοιχειώδες ζήτημα είναι, ίσως, μοιραίο να πλήττει ο ίδιος την αξιοπιστία του και με άλλους ισχυρισμούς του, οι οποίοι είναι, εν συντομία, οι εξής:

  1. Το βράδυ της Δευτέρας 8 Απριλίου υπήρχε κατάληψη στο Σχολείο, λέει ο κ. Μεσημέρης. Εκείνη την ημέρα έγινε απόπειρα κατάληψης, η οποία απετράπη εν τη γενέσει της από τη Διεύθυνση, χωρίς να ζητηθεί καμία έξωθεν βοήθεια. Ακολούθησαν συζητήσεις και διαβουλεύσεις με τους μαθητές και τον Σύλλογο Διδασκόντων και ανοιχτή συνέλευση στην οποία, προς τιμήν του, παρέστη ο Αντιδήμαρχος κ. Γάτος, μην διστάζοντας να εκτεθεί στην υπερβολικά αυθόρμητη, κάποιες φορές, κριτική των μαθητών.
  2. Αφήνει να εννοηθεί ο κ. Μεσημέρης ότι συνεχίστηκε η κατάληψη και τις επόμενες ημέρες, χωρίς όμως να έχει πληροφορηθεί ότι και την Τρίτη 9 Απριλίου το πρωί, παρά τις προηγηθείσες προσπάθειες κατευνασμού των πνευμάτων από τη Διεύθυνση και τον κ. Γάτο, έγινε νέα απόπειρα, η οποία τερματίστηκε χάρη στην αποφασιστική παρέμβαση της Διεύθυνσης και του προσωπικού του Σχολείου.
  3. Επισκευή σπασμένου τζαμιού στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων έγινε όταν «εγώ [δηλ. ο κ. Μεσημέρης] τον Οκτώβριο πήγα στο σχολείο και τα είδα και ενημέρωσα». Επισκευή έγινε τον Δεκέμβριο του 2018 όταν το Σχολείο προετοιμαζόταν για την εντυπωσιακά επιτυχημένη εκδήλωση προς τιμήν του αείμνηστου Μάνου Ελευθερίου.
  4. Λέει ο κ. Μεσημέρης ότι «το email των παιδιών [με τα αιτήματα και τις φωτογραφίες που τα τεκμηριώνουν] μέχρι σήμερα δεν έχει έρθει». Παραλείπει να πει ότι η Διεύθυνση του Σχολείου διευκόλυνε τα παιδιά και για τη συνάντηση με τον Δήμαρχο και για την καταγραφή των αιτημάτων. Επιπροσθέτως τον ενημερώνουμε για τα εξής:

Το υλικό ήταν έτοιμο την Πέμπτη το μεσημέρι, αλλά δεν κατέστη δυνατό να αποσταλεί λόγω του μεγάλου όγκου των ψηφιακών δεδομένων. Την Παρασκευή, παράλληλα με την προθεσμία που είχε θέσει ο κ. Δήμαρχος για τη λήψη του email, είχε κανονιστεί να έρθει και ο κ. Γάτος στο Σχολείο για νέα επιτόπια ενημέρωση. Το ραντεβού αυτό αναβλήθηκε λόγω ασθενείας. Οι επικεφαλής του 15μελούς Συμβουλίου ενημερώθηκαν από τη Διεύθυνση με email για την ανακοινωθείσα αναβολή, προκειμένου να μην θεωρήσουν ότι ο Δήμος αδιαφορεί και επαναλάβουν τις άστοχες κινήσεις τους. Οι μαθητές εκ των υστέρων, και αφού είχαν ξεκινήσει την τρίτη και τελευταία κατάληψη, αναγνώρισαν ότι πράγματι είχαν λάβει αυτό το μήνυμα. Ο κ. Γάτος από τη μεριά του κατέφθασε στο Σχολείο, όπως είχε δεσμευτεί, τη Δευτέρα μετά τις 10 η ώρα, πλην όμως, μολονότι είχαν προηγηθεί διάφορες προσπάθειες σε αγαστή συνεργασία Διεύθυνσης και Δήμου, βρήκε πραγματικά τους μαθητές «στα κάγκελα». Είναι οι ίδιοι εκείνοι μαθητές που λίγες ώρες πρωτύτερα είχαν δηλώσει, ενώπιον Διευθυντή και Αστυνομίας, αποφασισμένοι για κατάληψη, ανικανοποίητοι από τις διάφορες προσπάθειες προσέγγισης.

  1. Οι ισχυρισμοί περί υπολογιστών που «ξέρανε τα ίδια τα παιδιά ότι παραδόθηκαν στο σχολείο, αλλά δεν μπορούσαν να τους βρούνε και η Διεύθυνση δεν τους απαντούσε», ισχυρισμοί πέρα για πέρα αναληθείς, παρατίθενται χωρίς σχολιασμό από τον γράφοντα, κάτι που έμμεσα συμβάλλει επίσης στην αμαύρωση του Σχολείου και του έργου του προσωπικού του.
  2. Το χείριστο όλων: Ο κ. Μεσημέρης κάνει λόγο για email που τον Ιούνιο έστειλε «στον διευθυντή για ενημερώσει την Ένωση για ανάγκες και θέματα του σχολείου, κάτι που κατά καιρούς έκαν[ε] με όλα τα σχολεία. Απρίλιος 2019 και ακόμα απάντηση δεν έχει έρθει…». Απορεί ο κ. Πρόεδρος που δεν έλαβε απάντηση, ενώ είναι απολύτως φυσιολογικό να μην λάβει απάντηση σε email που δεν έχει φτάσει ποτέ. Ίσως είχε κατά νου κάποιον άλλον Ιούνιο ή κάποιο άλλο σχολείο, ενώ από μνήμης μάλλον θα ήταν δύσκολο να εντοπίσει «το σχετικό αποδεικτικό στο αρχείο» του.
  3. Απορεί, τέλος, ο κ. Μεσημέρης που η Διεύθυνση «δεν έκανε το χαρτί» για την παραλαβή καρεκλών που έχει ανάγκη το Σχολείο. Θα του συνιστούσαμε να ενημερώνεται πληρέστερα για τα θέματα για τα οποία μιλά, αφού το περίφημο «χαρτί» ναι μεν δεν είχε σταλεί τη Δευτέρα 8 Απριλίου το βράδυ, όταν εκείνος συζήτησε, καθώς λέει, με τα παιδιά του Σχολείου μας, όμως την ίδια μέρα το μεσημέρι ο Διευθυντής του ΓΕΛ Νέου Ψυχικού είχε ήδη δεσμευτεί για την έγκαιρη αποστολή του και την ημέρα της ανάρτησης του κ. Μεσημέρη (22-4) το έγγραφο (με Α.Π. 82 / 28-02-2019) είχε ήδη αποσταλεί και ηλεκτρονικά και ταχυδρομικά στο Λύκειο Φιλοθέης, είχε παραληφθεί από τον εκεί συνάδελφο Διευθυντή, ο οποίος έχει εκδηλώσει την προθυμία του να βοηθήσει, και αναμένονται τα διαδικαστικά της παραλαβής τους.

Βλέποντας κανείς τα γεγονότα αυτά στο σύνολό τους κατανοεί ότι η Διεύθυνση και οι Διδάσκοντες του Σχολείου, αντιμέτωποι κάθε μέρα με σωρεία προβλημάτων που έχουν πηγές εξωγενείς, φρόντισαν και φροντίζουν στο μέτρο των δυνάμεών τους για την ομαλή λειτουργία του Σχολείου που ευσυνείδητα υπηρετούν, προϋπόθεση της οποίας είναι η ομαλή συνεργασία με τον ιδιοκτήτη και χρηματοδότη Δήμο.

Η Διεύθυνση του Σχολείου έχει πολλές φορές τονίσει στους μαθητές που εξεγείρονται διεκδικώντας και διεκδικούν εξεγειρόμενοι ότι τα προβλήματα είναι σύνθετα, δεν λύνονται από τη μια στιγμή στην άλλη και ότι παράλληλα με τα όποια αρνητικά πρέπει να εντοπίζουν και να αναδεικνύουν τα θετικά της προσφοράς του Δήμου, τα οποία καθίστανται εμφανή ιδίως αν συγκρίνει κανείς την κατάσταση του Σχολείου με την κατάσταση Σχολείων σε άλλες περιοχές. Στο πλαίσιο των επιδιώξεων και των προσπαθειών μας αναμένουμε συμπαράσταση και όχι πολεμική – και μάλιστα αστήρικτη και αβασάνιστη – από τους θεσμικούς εκπροσώπους των γονέων, η προσφορά των οποίων ενίοτε είναι συγκινητική και σε κάθε περίπτωση αναγκαία και πολύτιμη. Ρόλος της κάθε τοπικής Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων είναι να εκφράζει κεντρικά, συνθετικά και διεκδικητικά τις απόψεις και τα αιτήματα των επιμέρους Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων που τη συναπαρτίζουν. Φιλοδοξία και παράκλησή μας είναι εφεξής να γίνουν περισσότερα και περισσότερο μελετημένα βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση, κάτι που αποτελεί ευθύνη αλλά και τιμή για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Με τιμή,

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γ.Ε.Λυκείου Νέου Ψυχικού

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like:

Σχετικές δημοσιεύσεις