Βροντερό ΟΧΙ στην υπογειοποίηση της Κηφισίας

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like:

Σύσσωμος ο Δήμος Φιλοθέης – Ψυχικού απορρίπτει  τις πρόχειρες λύσεις για τον ανισόπεδο κόμβο της Αγίας Βαρβάρας

 

Βροντερό ΟΧΙ στην υπογειοποίηση της Κηφισίας

 

Μελέτη χωρίς πρόβλεψη κατασκευής ΜΕΤΡΟ  

Επιπλέον δυσκολία στην κυκλοφοριακή επικοινωνία Νέου Ψυχικού – Ψυχικού

 

Με προχειρότητα η Κυβέρνηση ανέσυρε από τα ντουλάπια του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ και νυν Υπουργείου Μεταφορών και  Υποδομών την ιδέα  κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου της Αγίας Βαρβάρας το οποίο είχε ενταχθεί και προγραμματιστεί στα έργα που θα γινόταν εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004!

Αφορά το μεγαλεπίβολο σχέδιο της αναβάθμισης της Λ. Κηφισίας και του Ολυμπιακού Δακτυλίου όπως λεγόταν με πέντε κόμβους, προκειμένου να επιτευχθεί το ΣΥΓΓΡΟΥ – ΟΑΚΑ σε 20’. Μέρος του αρχικού αυτού σχεδίου αποτελούν οι δύο υφιστάμενοι κόμβοι του Φάρου και της Κατεχάκη και το «δακτυλίδι» στο Μαρούσι, στο ύψος του κτηρίου του ΟΤΕ.

Σήμερα  

Ξαφνικά λοιπόν και από το πουθενά, 17 χρόνια μετά ξεπροβάλλει μια νέα μελέτη που προβλέπει την κατασκευή μόνον ενός μέρους του Έργου και συγκεκριμένα, μιας σήραγγας από μπετόν μήκους 170 μέτρων, που θα οδηγεί τα αυτοκίνητα από το Χαλάνδρι αριστερά προς Αθήνα.  Πρόκειται δηλαδή για μια υποβαθμισμένη παρέμβαση, η οποία ως μόνο αποτέλεσμα θα έχει την διοχέτευση της κίνησης των κατερχόμενων οχημάτων κατ’ ευθείαν στο μποτιλιάρισμα της Πανόρμου!

 

 

 

 

 

 

Το όλο εγχείρημα θυμίζει την εποχή προ Ολυμπιακών Αγώνων, όταν ασυντόνιστα και με προχειρότητα, προκειμένου να τηρηθούν τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα, είχαμε φτάσει τον Ιανουάριο του 2002 να αποφασίζουμε την επαναδημοπράτηση των Έργων λόγω έλλειψης υδραυλικής μελέτης!!!

 

 

 

 

 

 

Ως γνωστό για κάθε έργο είναι απαραίτητη να συνταχθεί μια Περιβαλλοντική Μελέτη η οποία εγκρίνεται από το Περιφερειακό συμβούλιο Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης ΠΕΣΠΑ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.

Στην πορεία και μέχρι την έγκρισή της, η μελέτη τίθεται υπόψη των όμορων Δήμων, του Περιφερειακού Συμβουλίου και της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμαρχος Φιλοθέης- Ψυχικού ξεκίνησε, με το που παρέλαβε τη Μελέτη, τις διαδικασίες που προβλέπονται  στις δικές του αρμοδιότητες.  Η Μελέτη τέθηκε υπ’ όψιν της  Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, της  Επιτροπής Διαβούλευσης, των Κοινοτικών Συμβουλίων Ψυχικού και Νέου Ψυχικού και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και κατέληξε στην Ολομέλεια του Δημοτικού  Συμβουλίου την Τετάρτη 30 Ιανουαρίου.

Μετά από μακρά συζήτηση η απόφαση ελήφθη ομόφωνα εναντίον της κατασκευής του ανωτέρου Έργου, ενώ αρνητική ήταν και η εισήγηση του όμορου Δήμου Χαλανδρίου.

 

Παραθέτουμε αυτούσια τους λόγους και τα επιχειρήματα που οδήγησαν στην ομόφωνη απόρριψη της συγκεκριμένης Μελέτης.

  1. Η προτεινόμενη μελέτη απομονώνει τις Δημοτικές Κοινότητες Ψυχικού και Νέου Ψυχικού διότι δεν προβλέπει, ως θα όφειλε, την κίνηση από Ελικώνος απέναντι προς Εθν. Αντιστάσεως και την αντίστροφη από Εθν. Αντιστάσεως προς την οδό Εθνάρχου Μακαρίου της Δημοτικής Κοινότητας Ψυχικού, προς διευκόλυνση της πρόσβασης στο Δημαρχείο, στο Α.Τ. Ψυχικού, στα σχολεία, στους παιδικούς σταθμούς , στις τοπικές αγορές, πολιτιστικά κέντρα κλπ. Η διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ των δημοτικών κοινοτήτων είναι αναγκαία και ζητούμενο σε ένα ενιαίο Δήμο.
  2. Μετά την προβλεπόμενη κατάργηση της αριστερής στροφής από Ελικώνος προς Κηφισιά δεν διευκρινίζει με σαφήνεια ποιες πολύπλοκες διαδρομές μέσω στενών δρόμων του Ψυχικού θα ακολουθούν τα οχήματα και ιδίως τα σχολικά λεωφορεία για να κατευθυνθούν αναγκαστικά προς τον κόμβο του Φάρου ή την έξοδο της Στ. Δέλτα, σημεία τα οποία έχουν ήδη μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο. Κατά συνέπεια θα επιβαρυνθεί έτι περαιτέρω ο κόμβος του Φάρου, με αποτέλεσμα να δυσχεράνει επιπλέον την εσωτερική επικοινωνία των κατοίκων των δύο Κοινοτήτων.
  3. Η εν λόγω μελέτη δεν προβλέπει την αριστερή στροφή από Κηφισίας προς Εθν. Αντιστάσεως που προϋπήρχε των Ολυμπιακών αγώνων, το οποίο αποτελεί πάγιο αίτημα του Δήμου Φιλοθέης – Ψυχικού. Είναι σαφές ότι η δυνατότητα αυτή θα διευκολύνει όσους μεταβαίνουν προς το Νέο Ψυχικό ή την Λεωφ. Μεσογείων χωρίς να επιβαρύνουν τον ήδη επιφορτισμένο κόμβο του Φάρου, κάνοντας αναστροφή κατεύθυνσης ή ακολουθώντας την προβληματική Δ. Βασιλείου, που έχει την χρήση τοπικού εμπορικού κέντρου. Επομένως και αυτήν η ελλιπής ρύθμιση δεν ανακουφίζει την κίνηση στην περιοχή του Φάρου.
  4. Θεωρούμε λάθος της μελέτης την δημιουργία υπόγειας σήραγγας μίας λωρίδας κυκλοφορίας , την οποία μάλιστα ακολουθούν και δημόσια μέσα μεταφοράς, όπως αρθρωτό μεγάλου μήκους τρόλεϊ. Σε περίπτωση ενός μικρού ατυχήματος ή βλάβης εντός αυτήν, δεν θα δύνανται να χρησιμοποιηθεί για πολλές ώρες όλος ο κόμβος και έτσι θα εγκλωβιστούν στη σήραγγα και στα κεκλιμένα τμήματα εισόδου και εξόδου οχήματα και άνθρωποι, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί επικίνδυνη κατάσταση.
  5. Ο σκοπός της κατασκευής του έργου, δηλαδή η ανακούφιση της κυκλοφορίας κατά τις ώρες αιχμής αναιρείται καθόσον, ως γνωστόν, το μποτιλιάρισμα της Λεωφ. Κηφισίας με κατεύθυνση προς Αθήνα αρχίζει, συχνά πριν από το σημείο στο οποίο προβλέπεται να εξέρχεται η υπόγεια σήραγγα και αναμονή οχημάτων εντός αυτής, γεγονός που καθιστά την κυκλοφορία δυσχερή και επικίνδυνη.
  6. Η έξοδος της σήραγγας προς Αθήνα γίνεται στο μέσον του πλάτους της Λεωφ. Κηφισίας, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας εκατέρωθεν. Λόγω αλλαγής λωρίδας που θα πρέπει εν συνεχεία να ακολουθήσουν τα οχήματα θα προκαλείται επικίνδυνη κατάσταση με διασταύρωση κινήσεων, κίνδυνο ατυχημάτων και καθυστέρηση στη ροή της κίνησης των οχημάτων.
  7. Σύμφωνα με τη μελέτη του Υπουργείου, κατά την κίνηση από Εθνικής Αντιστάσεως προς Λεωφ. Κηφισίας προβλέπεται κίνηση στην δεξιά λωρίδα με κατεύθυνση αριστερά προς Αθήνα και αντίστροφα κίνηση στην αριστερή λωρίδα για στροφή προς τα δεξιά προς Κηφισιά. Η λύση αυτή εντός κατοικημένης περιοχής θα δημιουργεί σύγχυση σε κάποιους οδηγούς.

Επιπλέον η Τ.Υ. του Δήμου Φιλοθέης Ψυχικού διατύπωσε συμπληρωματικά τις παρακάτω παρατηρήσεις:

  1. Η μελέτη δεν έχει λάβει καθόλου υπόψη της την κατασκευή μετρό, η οποία έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστεί κατά μήκος της Λεωφ. Κηφισίας, με συνέπεια να αλλάξουν τα κυκλοφοριακά φορτία και δεδομένα της λεωφόρου.
  2. Το όλο έργο και η φιλοσοφία του αποσκοπούν μόνον στην διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων και δυσκολεύει την κίνηση πεζών, κατά συνέπεια δε έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον στόχο του επιδοτούμενου προγράμματος «Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)», στο οποίο έχει ενταχθεί ο Δήμος μας και προβλέπει ενίσχυση και διευκόλυνση των κινήσεων πεζών, ποδηλάτων κλπ.
  3. Οι λύσεις που προτείνει η μελέτη του Υπουργείου δεν διευκολύνει τη σύνδεση και τις κινήσεις οχημάτων μεταξύ των Δημοτικών Κοινοτήτων Ψυχικού και Νέου Ψυχικού, καθώς και από την Κοινότητα Φιλοθέης προς την Κοινότητα Νέου Ψυχικού.
  4. Ουδεμία εναλλακτική λύση για την διευθέτηση του κόμβου εξετάζεται.

Από τα παραπάνω και την Τεχνική  Έκθεση που συνοδεύει την εισήγηση, γίνεται σαφές ότι η προτεινόμενη από το Υπουργείο μελέτη αντί να επιλύει υπάρχοντα προβλήματα, αντιθέτως δημιουργεί νέα, περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά, καθόσον η Λεωφ. Κηφισίας διασχίζει τον Δήμο Φιλοθέης – Ψυχικού και δυσχεραίνει την επικοινωνία των δημοτών αντί να την διευκολύνει.

Αντί της προτεινόμενης μελέτης, η Τ.Υ. προτείνει για την κατασκευή κόμβου στην Αγ. Βαρβάρα, την λύση της υπογειοποίησης όλου του πλάτους της Λεωφ. Κηφισίας και την πρόβλεψη όλων των δυνατών κινήσεων στο σημερινό επίπεδο. Δηλαδή μια λύση του τύπου του κόμβου Φάρου (και του κόμβου Κατεχάκη – Κηφισίας), που όντως επιτρέπει όλες τις δυνατές κινήσεις, διευκολύνοντας την σύνδεση των δύο Κοινοτήτων, την λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου και την καθημερινότητα των Δημοτών.

 

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like:

Σχετικές δημοσιεύσεις