Σχολικό Άγχος (υπόθεση γονιού ή παιδιού)

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like:

Η Άννα,  αγχωμένη για την τελειότητα του παιδιού της, άρχισε να το μαλώνει γιατί δεν έγραψε για πολλοστή φορά σωστά την ορθογραφία.  Ποιος έχει μεγαλύτερο άγχος για την μαθησιακή πρόοδο του παιδιού. Ο γονιός ή το ίδιο το παιδί ;

Οι γονείς πρέπει να βοηθηθούν για να καταλάβουν πως τα δικά τους συναισθήματα για την πρόοδο του παιδιού τους στην παιδική ηλικία, μπορούν να αποτελέσουν εμπόδιο στην ενηλικίωση του.

Στην παιδική και εφηβική ηλικία του κάθε παιδιού τα κοινωνικά του πλαίσια ανοίγουν και βρίσκεται ξανά σε ένα στάδιο προσαρμογής στο νέο θέμα που ονομάζεται σχολείο. Ένα στάδιο δύσκολο για τα παιδιά καθώς πρέπει να φύγουν από την ασφάλεια και την θαλπωρή του σπιτιού και να μάθουν να έρχονται σε επαφή με περισσότερους ανθρώπους γνωστούς και άγνωστους μέχρι τότε, για αρκετές ώρες της ημέρας. Η μάθηση είναι τόσο στενά συνδεδεμένη με την συναισθηματική προσαρμογή.

Στην εφηβεία δε, τόσο οι γονείς όσο και οι παιδαγωγοί καλούνται να μην πηγαίνουν κόντρα στο ρεύμα, αλλά να συμπλέουν, έτοιμοι να επωφεληθούν από ευκαιρίες για να αποκτήσουν ασφαλή επαφή μαζί τους Όσο περισσότερο βοηθούνται τα παιδιά και οι έφηβοι να νιώσουν αυτάρκεις τόσο λιγότερο γίνονται εχθροί με τους γονείς και τους δασκάλους ή τους καθηγητές Εξάλλου, ο έφηβος ζητά καταξίωση από το περιβάλλον του και τις περισσότερες φορές η κριτική των δασκάλων και του γονέων δεν βοηθάει. (H.Ginott, 1969).

Το άγχος του γονιού για την πορεία του παιδιού του στο σχολείο, του δημιουργεί ανασφάλεια για τις Πνευματικές του ικανότητες. Έτσι, θα χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα και κοπιαστική δουλειά για να μπορέσει να ανοίξει του ορίζοντες του προς κάτι καινούριο ή πρωτοπόρο στο μέλλον, καθώς οτιδήποτε πέρα από τη σφαίρα του οικείου και του κοινωνικά αποδεκτού θα τείνει να το φοβίζει.

Η αγάπη για μάθηση συνδυάζεται με την αγάπη για την απόκτηση νέων εμπειριών. Γι αυτό πρέπει να μάθουμε στα παιδιά μας να εκφράζονται με αυτοπεποίθηση. Να τα αποδεχτούμε, όπως είναι ώστε να αγαπήσουν και αυτά τον εαυτό τους. Να μην ξεχνάμε ότι είναι παιδιά και ότι χρειάζονται χρόνο για παιχνίδι… πολύ παιχνίδι ακόμα μέχρι την ενηλικίωση τους, μπόλικη επιβράβευση και πολλές ζεστές αγκαλιές με αγάπη!!!    

Καλή Σχολική Χρονιά,

Σαπφώ Στραβαρίδου

Εξειδίκευση στην Συμβουλευτική Παν/μιου Αιγαίο

(5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018)

Αν θέλετε ακολουθήστε μας, κοινοποιήστε ή κάνετε like: